01 02 03 Leyla Fashion, mama, beauty en Japan blogger / vlogger: klantvriendelijkheid is soms ver te zoeken 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

klantvriendelijkheid is soms ver te zoeken

34


Keer op keer verbaas ik me weer over hoe onvriendelijk en onbehulpzaam het winkel personeel 
van sommige winkels is, ook heb ik het idee dat ze tegenwoordig geen verkooptrainingen meer krijgen, 
of ze onthouden er niks van. Afgelopen week was het weer zo ver.
Ik was opzoek naar iets dat vrij simpel is, de dagcrème van Embryolisse.
Ik dacht dat dit te koop was bij de Douglas, ik vraag hierna bij het personeel, 
maar hij blijkt alleen online verkocht te worden. 
Ok, geen probleem, dan maar een dagcrème van een ander merk, 
maar de verkoopster was inmiddels al weer verdwenen.
Een goede verkoopster vraagt door, grote kans dat de klant iets vervangends wilt.
Ik heb nog wat staan snuffelen bij Shiseido wat ik anders ook heb, 
maar zag de lijn die ik normaal heb nergens, ook geen personeel om wat aan te vragen, 
dan maar naar de Ici Paris in de hoop wel geholpen te kunnen worden.
Dit was overigens een vrij rustige dag.
Eenmaal bij de Ici Paris blijkt er maar 1 verkoopster in de winkel te staan.
Even later komen er nog 2 die de klanten gaan helpen die net binnen komen lopen 
en niet die al staan te wachten, ik probeer nog een vraag tussen door te stellen, 
want ik zie weer de lijn van Shiseido die ik normaal heb niet, maar die word afgewimpeld.
Inmiddels behoorlijk geïrriteerd verlaat ik de winkel.
Dan maar misschien online bestellen.
Maar eigenlijk heb ik al zo'n slecht gevoel bij deze winkels dat ik dat ook niet meer wil.
Ik vind het ook belachelijk dat je tegenwoordig niet eens meer begroet word in sommige winkels,
alsof je lucht bent, dit was in beide winkels het geval.

Even later kwam mijn vriendin met het Briljante idee om eens bij The body shop te gaan kijken.
Wat een verschil! Je komt binnen, word netjes begroet en meteen geholpen.
Zij hebben er 2 nieuwe klanten bij, want mij vriendin zag ook meteen wat.
Heb een heerlijke dagcrème gekocht en testers voor een nacht en BB crème gekregen, 
deze vallen beide goed in de smaak, dus die zal ik een volgende keer ook kopen.

Heel erg fijn om te weten dat hun BB crème licht genoeg voor me is,
normaal koop ik er eentje uit Korea.

http://www.thebodyshop.nl/gezichtsverzorging/cremes/vitamin-e-spf15-moisture-lotion.aspx













http://www.thebodyshop.nl/gezichtsverzorging/cremes/tea-tree-flawless-bb-cream.aspx

















http://www.thebodyshop.nl/gezichtsverzorging/cremes/tea-tree-blemish-fade-night-lotion.aspx

Labels:

35 36 37 38