01 02 03 Leyla Fashion, mama, beauty en Japan blogger / vlogger: Een nieuwe speelplaats voor je buurt 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Een nieuwe speelplaats voor je buurt

34













Maanden lang keek ik steeds met irritatie naar de verwaarloosde speeltuin in mijn buurt.
​Moest mijn zoontje daar later gaan spelen?!
​Het ziet er niet veilig uit en daarnaast zijn alle toestellen pas vanaf een jaar of 4 geschikt,
geen leuk vooruitzicht.















​Ik besloot om me er niet meer aan te irriteren maar om actie te ondernemen en vanaf dat moment werd dit mijn motto!
​Als iets je niet aanstaat of dwars zit, dan doe je er wat aan.

​Ik heb een afspraak gemaakt bij de gemeente en ben ik gesprek gegaan bij de meneer die over
​de speelplaatsen in de gemeente gaan. (Gemeente de Bilt).
Hij vertelde me dat ik een werkgroepje op moest zetten om zo de wensen in de buurt te pijlen
en daarna met het groepje te kijken wat er zou moeten veranderen aan de speelplaats.

Met volle moed heb ik een poster gemaakt en heb deze door de hele wijk verspreid,
vol verwachting hield ik mijn mailbox in de gaten voor de reacties van de ouders uit de wijk.
Maar het wachten duurde lang en uiteindelijk kreeg ik maar 3 mailtjes, waarvan 1tje ineens niet
meer reageerde. De moed zakte me in de schoenen, maar ben met de twee andere mama’s gaan praten en samen werden we enthousiast over onze plannen.

Ik kwam er achter dat de gemeente vooral met 1 speeltoestellen bedrijf samen werkt (Boer Play)
en ik heb deze zelf benaderd om te kijken wat mogelijk is.
Elke keer terug koppelen naar de gemeente zou alleen maar veel tijd kosten.

Met het bedrijf werden onze ideeën op papier gezet en even later kwam er zelfs een digitaal ontwerp! Echt super gaaf! Maar zouden we dit voor elkaar krijgen? Voor de zekerheid is er ook een tweede plan gemaakt die de helft goedkoper is.

Vandaag kwam de meneer van de gemeente bij ons langs om onze plannen te bekijken,
we waren allemaal zenuwachtig op zijn reactie!
En er is heel positief nieuws uit gekomen!
De gemeente heeft ons het grote speeltoestel toegezegd!
De kleine toestellen voor de peuters moeten we nog bij de woningbouw los zien te krijgen,
maar met dit in het vooruitzicht gaan we daar zeker voor, de speelplaats zal hoe dan ook
een speelplaats worden voor jong en oud!
De gemeente zal ook fijne zit plaatsen creëren zodat iedereen fijn buiten kan zitten op het plein.
We hadden al een kleine toezegging van de bewonersvereniging en hiervan kunnen we een knikkerpot en wegenverf kopen en zelf een hinkelbaan schilderen.

Ik zal jullie hier op de hoogte houden van alle ontwikkelingen!
We hebben ook een facebook pagina gemaakt zodat onze buurt op de hoogte kan blijven
en hopelijk nu wat meer betrokken word.

We zijn inmiddels bijna een jaar verder, er gaat dus veel tijd overheen.
Maar het is het zo allemaal waard geweest! Onze kinderen kunnen zo heerlijk spelen
en wij kunnen er fijn bij zitten en in contact blijven met de buurt.

Uiteraard hebben we ook Jantje beton benaderd, maar helaas was het budget wat naar onze gemeente mocht al opgemaakt door een andere speelplaats. Blijkbaar doen ze aan gelijkmatige spreiding van de sponsoring over het land, maar we proberen het volgend jaar gewoon nog eens.

De speelplaats hoeft niet in 1 keer af, maar er kunnen altijd in de loop van de tijd nieuwe toestellen bij geplaatst worden.

Labels:

35 36 37 38