01 02 03 Leyla Fashion, mama, beauty en Japan blogger / vlogger: Leuk vrolijk eten voor een peuter 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Leuk vrolijk eten voor een peuter

34
Gekookte worteltjes (Danny eet ze eigenlijk liever rauw), krieltjes en vegetarische burger
Veel peuters hebben wel eens dat ze niet willen eten. 
Op deze manier probeer ik het leuker te maken.
Volgens mij heeft elk kind wel eens dat ze niet willen eten.
Je kan je er zorgen om gaan maken, maar daar schiet je niks mee op.
Danny heeft dit vooral tijdens het avond eten.
Ik heb nu wel een manier gevonden om hem wat beter te laten eten.
In de middag heeft hij vaak veel meer zin om te eten, dus vaak eet ik dan
samen met hem iets warms. Meestal zijn het restjes groenten van de dagen ervoor en 
wat er nog mist voeg ik toe. Bijvoorbeeld wat aardappeltjes, rijst of noodles.
In de avond maak ik me dan niet meer zo druk als hij niet wilt eten.
Als wij dan klaar zijn dan bied ik hem nog wel een boterham aan,
zodat hij niet met honger naar bed gaat, want dan word hij tig keer in de nacht wakker.
Dat hij in de avond niet wilt eten gebeurt nu nog maar 1x per week.
Dus vaak eet hij nu twee keer op een dag warm.
Ik denk dan maar zo, in veel andere landen is het heel normaal om twee keer warm te eten.
Ik vind het leuk om van zijn avond eten zo nu en dan iets speciaals te maken.
Mijn inspiratie komt van de Japanse bento boxen.
Al zie ik mij later niet elke ochtend zo uitgebreid een box klaar staan maken.
Met het avond eten heb ik er wel de tijd voor en dan doe ik het graag.
De vormpjes van de kop foto zijn (fimo) klei vormpjes van Pipoos.
Ik had deze nog liggen en nooit gebruikt, nu kan ik ze goed gebruiken.
De zeewier vormpjes heb ik uit Japan, maar dit zijn eigenlijk gewoon van die pons dingen,
dus wie weet vind je hier ook leuke vormpjes die bij eten zouden kunnen.
Het rijst hartjes vormpje is ook uit Japan, dit zou je ook met een klei vormpje kunnen doen,
alleen is het dan wat lastiger om de bovenkant ook strak te krijgen.
---> ? Ben jij ook wel eens creatief met het eten van je kind?!
Blokjes komkommer, sushi met advocado en zeewier,
rauwe zalm hart en courgette als extra.
Rijst pannenkoek met melkvrije chocolade pasta

~Leyla
www.facebook.com/leylafashion

Labels: , ,

35 36 37 38