01 02 03 Leyla Fashion, mama, beauty en Japan blogger / vlogger: Telefonische geldklopperij - pas op! 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Telefonische geldklopperij - pas op!

34













Vanmorgen ging de telefoon weer, Een over enthousiaste dame kreeg ik aan de lijnā€¦
Het verbaast me toch elke keer weer hoe bedrijven je in de zeik proberen te nemen. Vanmorgen was het weer raak..
Je spreekt met Merel van (vul hier een baby Website in) we hebben jou uit gekozen omdat je lid bent van onze site en mailing om een cadeau te mogen ontvangen.
Het gaat om boekjes, voor in bad, voel boekjes,noem het maar op. Ter waarde van 20,- 25,- euro.
Oh wat leuk zeg ik, maar ik zit nu nog te wachten op het addertje onder het gras, want meestal is deze aanwezig.
Nee zegt ze, het is echt een cadeau en herhaalt wat ze al had gezegd (waarschijnlijk in de hoop dat ik mijn vraag zou vergeten).
Ondertussen vraagt ze of mijn adres nog klopt omdat het verstuurd moet worden. En natuurlijk komt dan alsnog de adder tevoorschijn. Om het te ontvangen vragen we wel om een bijdrage te doen voor de verzendkosten a 7,95
Hey, daar is het al! Ik heb echt al genoeg boekjes en dat geld kan ik zelf hard gebruiken. (ik koop nooit iets voor dat ik precies weet wat iets is)
Daarnaast verzendkosten voor een doos zijn voor een bedrijf Max 6,50 en kan zelfs lager.. Pure geld klopperij dit. Grote kans dat die boekjes toch allemaal promotie items of oude collecties zijn, dus niet de moeite waard.
Ik heb haar verteld dat ik hier niet mee akkoord ga en wenste haar nog een fijne dag. Haar toon was meteen omgeslagen en opgelaten noemde ze het bel me niet register riedeltje op, waar ik nu maar eens gebruik van heb gemaakt, zodat ik niet weer van die tijd verspillende telefoontjes krijg.
Bij bepaalde bedrijven zeg ik op voorhand dat ik geen interesse heb en hang ik op, maar van deze wist ik niet dat ze ook zo te werk gingen. Zo meteen even kijken of ik me kan uitschrijven.
Hoe pak jij van die ongewenste telefoontjes aan? Heb je deze toevallig ook gehad? Wat heb je ermee gedaan? 
~Leyla
www.facebook.com/leylafashion

Labels: ,

35 36 37 38