01 02 03 Leyla Fashion, mama, beauty en Japan blogger / vlogger: Japan vlog : Eten in Japan met een peuter 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Japan vlog : Eten in Japan met een peuter

34




Nu Danny twee jaar oud is heeft hij echt een eigen willetje en werd het eten in Japan toch best wel lastig.
Van te voren had ik niet verwacht dat het eten in Japan voor Danny lastig zou worden.
De vorige keer dat we er waren was hij 9 maanden oud en ging het wel goed.
Naast de borstvoeding kreeg hij soms wat hapjes geprakt van wat wij aten.
Deze keer bleek het toch wat lastiger te zijn, vooral omdat meneertje niet altijd overal zin in had.
Hij blijkt heel goed te zijn in het weigeren van voedsel en dat werkte bij mij toch soms wel
op mijn zenuwen.
Danny miste denk ik ook op een gegeven moment de geprakte aardappels met groenten (stamppot)
en een gewoon stukkie vlees.
Gekookte aardappelen zijn in Japan amper te vinden of ze moeten ergens in een stoof of curry gerecht
verstopt zitten, gaar gekookte groenten zijn net zo lastig, meestal is het beet gaar en bar weinig.
Salades heb je daarin tegen in overvloed, maar daar wilt hij natuurlijk niks van weten.
Zijn favoriet is sushi, maar elke dag rijst met vis lijkt me niet heel gezond.
In een poging om toch groenten naar binnen te krijgen ben ik potjes gaan kopen en dit gaan mengen
met een rijst/curry mengsel, de eerst paar dagen ging dit er goed in, maar al snel was hij dit ook al weer zat.
Daarnaast vond hij overigens de appel potjes wel lekker, alleen de inhoud van die potjes is echt raar,
het is allemaal heel erg waterig en er zit heel weinig in, daarnaast is het pokke duur.
In Japan zit werkelijk in al het brood MELK! En Danny heeft koemelk allergie, dus hij kon daar helemaal geen
brood eten, super vervelend! Ik had wel wat verpakkingen met gluten en melk vrij brood mee,
maar dat was niet zo veel, elke keer als we dit dan konden eten, dan ging het super snel naar binnen.
Als je dan eens brood tegen kwam waar geen melk in zat dan was het meteen een pita achtig broodje
dat gort droog was, dus dat vond Danny ook niet veel aan.
Maargoed, uiteindelijk is het wel allemaal goed gekomen en ik denk dat als hij wat ouder is en meer
eten wilt eten, dat het dan wel weer in orde is, hij is gewoon verschrikkelijk eigenwijs op het moment.

Veel plezier met de tweede week vlog vanuit Japan:

Labels: ,

35 36 37 38