01 02 03 Leyla Fashion, mama, beauty en Japan blogger / vlogger: Comic Con Amsterdam 2016 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Comic Con Amsterdam 2016

34

In het weekend van 27 en 28 Augustus 2016 vond er in de
Rai Amsterdam de eerste editie van Amsterdam Comic Con plaats.
Omdat de organisatie Showmasters van de Amsterdam Comic Con 
al ervaring hebben in het organiseren van evenementen wereld wijd
waren de verwachtingen van het publiek heel hoog.

Hier en daar werd er helaas niet aan die verwachtingen voldaan.
Ik zelf ben nog nooit bij een evenement geweest die alleen gericht was
op comics en films, dus echt verwachtingen had ik niet.
Dus met een frisse blik ben ik naar het evenement gegaan.
( Ik ben wel vaak naar Amine events geweest ) .


Aan de hand van het tijdschema dat op Facebook te vinden was
had ik de planning van mijn dag gemaakt.
We waren op tijd aanwezig en konden als pers vlot naar binnen.
Mijn man was mee om foto's te maken.
Alle foto's in dit artikel zijn door hem gemaakt.

We hadden nog wat tijd voor dat de eerste activiteit van mijn schema aan
bod zou komen, dus zijn we meteen de hoofd zaal in gegaan.

In deze zaal waren de stands te vinden met uiteenlopende producten.
Veel kom je ook tegen bij de Anime events, zoals schattige knuffels,
beeldjes, kleding en accessoire.


Er waren aardig wat stands met posters en foto's van films,
ook kon je DVD's kopen en veel fan merchandise. 
Natuurlijk waren er ook comics te koop.

Daarnaast hadden verschillende grote bedrijven een grote stand
waar je vaak iets leuks kon doen, bijvoorbeeld op de foto in een film scene
of een filmpje maken. Tussen door kwamen we ook nog
een transformatie tot zombie tegen,
 helaas kon ik niet zien waar ze precies van waren. 



In dezelfde zaal was er aan de rechterkant het signeer gedeelte voor de
acteurs, het was leuk om ze gewoon zo te kunnen zien zitten.
Als je een handtekening wilde dan moest je hier wel voor betalen.
Ik zelf keek vroeger altijd naar Buffy the Vampire Slayer en Angel,
dus vond het geweldig dat James Marsters ( Spike ) aanwezig was! 

James Marsters


Devon Murray - Harry Potter films


Helemaal achter in de zaal had je de fotoshoots met acteurs,
een gedeelte kon je zien, de rest was afgeschermd.
Hiervoor moest je ook apart betalen.


Even later was het tijd voor iets wat ik op mijn schema had staan,
maar eenmaal aangekomen bij het hoofdpodium in de Food Court zaal,
was er iets anders bezig. Later kwam ik er pas achter dat alles met Cosplay
in de zaal met alle stands was ( links achterin ).
Aangezien er geen plattegrond was bij het evenement, wist ik dit niet.
Ik dacht dat alles bij het hoofdpodium was.
Er waren veel mensen die hier over klaagde en echt aan het zoeken waren
naar de locaties waar iets zou zijn.
Een plattegrond is eigenlijk wel een must bij elk evenement,
Ook al zou je hem maar ophangen op centrale plekken van het evenement.

Dus ja, mijn excuus dat ik nu niks heb van de Cosplay activiteiten!

Bij het hoofdpodium waren allemaal Q&A's met acteurs,
de een was met betaald entree en een ander gratis.

Lance Henriksen - Aliens , The Terminator


Robert Englund - Nightmare on Elm Street
(wat kan die man goed verhalen vertellen zeg ! )



Natuurlijk moest ik ook die van James Marsters bezoeken,
deze was erg vermakelijk en grappig.


Vervolgens zijn we even gaan lunchen in de food Court,
dit was een hele ruime ruimte, met voldoende zitplaatsen.
Maar omdat er geen plattegrond was ging echt iedereen hier zijn eten
halen en werden de wachtrijen voor de food truck behoorlijk lang.
Tussen de twee zalen in zat ook nog een La Place en daarboven een
restaurant met een geweldig uitzicht over de zaal met stands.
Aan het einde van de dag hebben we daar nog even gezeten.

Weer terug in de zaal met alle stands, zijn we rustig alles gaan bekijken
en hebben we wat cosplayers op de foto en film gezet.
Echt geweldig om dat allemaal te zien!
Hoeveel uren werk er in heeft gezeten en hoe goed sommige in
character waren. Het lijkt me geweldig om ook ooit eens te cosplayen
maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen en wat haha.


Muziek artiesten - Speakerheadz


Deze Freddy leek net echt!


Bumblebee kreeg heel erg veel aandacht, hij zag er dan ook echt geweldig uit!




Nog een "mega" cosplay, hij was echt super lang!


Wat ik echt heel erg leuk vond is dat ik een paar keer
ben aangesproken 
door volgers van mijn Youtube kanaal.
Met Rowenna ben ik ook nog even op de foto gegaan.
Echt leuk om jullie allemaal te ontmoeten!



Tot slot nog even een outfit foto met de stands op de achtergrond.

De choker heb ik zelf in elkaar gezet en de Camee is antiek.
Het pentagram heb ik al heel erg lang, geen idee waar gekocht.
Jurkje overgekocht van een vriendin en is van het merk Golds uit Japan.
Bolero Karen Millen en de tas had ik ooit gekocht voor bij mijn
bruidsjurk en is van het merk Dream V uit Japan.


Vloggen is een serieuze zaak..


Al met al heb ik een hele leuke dag gehad en is het zeker wel een
aanrader om te bezoeken met een volgende editie!
Wellicht zijn dan de kleine problemen ook opgelost.

Bekijk hier de vlog van deze dag:




~Leyla
www.facebook.com/leylafashion

Labels: , ,

35 36 37 38