01 02 03 Leyla Fashion, mama, beauty en Japan blogger / vlogger: Glutenvrije Ontbijtkoek Peijnenburg | Review 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Glutenvrije Ontbijtkoek Peijnenburg | Review

34






















Ik ben altijd al gek geweest op ontbijtkoek,
de zoete plakkerige koek met een laag boter ging er altijd wel in.
En dan kom je er ineens achter dat je geen gluten meer mag
omdat je daardoor al ruim 5 jaar lang ziek was.
Prima, we gaan over op alles glutenvrij,
voor veel producten zijn er hele goede alternatieven.
Maar helaas was dit tot voor kort met ontbijtkoek niet het geval.
Ik heb zeker rond de 10 verschillende geprobeerd en
allemaal waren ze droog, hard en heel anders van smaak.

Degene die ik zelf had gemaakt was nog het zachtste van allemaal.

En toen kwam Peijnenburg ineens met een glutenvrije ontbijtkoek!
Die moest ik natuurlijk gaan proberen, 3 weken later als aangekondigd
was hij ook bij mijn lokale Albert Heijn verkrijgbaar.
Hij voelde in ieder geval al zachter dan die andere bakstenen koeken.
Hij valt ook minder snel uit elkaar omdat hij een stuk minder droog is,
als nog niet zo smeuïg als de gluten Volle koek, maar zeker een hele
verbetering in vergelijking met de andere glutenvrije ontbijtkoeken die
te verkrijgen zijn in de winkels of markt.
Vorige week waren ze in de aanbieding, dus heb ik meteen
2 nieuwe erbij gehaald.
Natuurlijk zitten deze ontbijtkoeken ook vol met een bak suiker,

maar wat me meteen opviel is dat hier Invert Suiker gebruikt wordt,
in plaats van Glucose-FructoseStroop.
Producten met dit laatste koop is al een hele tijd niet meer,

omdat dit bewezen ongezond is en ook zeer verslavend.
Doordat er andere suiker gebruikt wordt,
is dit waarschijnlijk de rede dat de koek wat minder 
plakkerig is.

Omdat mijn man wel gluten eet wilde ik voor hem een gluten volle ontbijt koek
mee nemen, maar werkelijk alle koeken hebben Glucose Fructosestroop erin
zitten, zelfs de "biologische" en degene die "ambachtelijk" bestempeld worden.
Later heb ik wel een ontbijt koek gevonden die ook met Invert Suiker was,

bij een andere winkel, Eko Plaza. Dus die heb ik uiteindelijk gekocht.

Volledige ingrediënten lijst van de Peijnenburg ontbijtkoek:
Ingrediënten: Invertsuiker, maiszetmeel, suiker, aardappelzetmeel, stabilisator (glycerol), lupinemeel, weipoeder (melk), specerijen, rijsmiddel (natriumbicarbonaat, zuurnatriumpyrofosfaat), plantaardige oliën (zonnebloem, raap), rijstebloem, verdikkingsmiddel (xanthaangom).

Ik ben overigens bij dat Danny van zijn koemelk allergie af is,
anders had hij deze koek helaas niet kunnen eten!
Echt heel jammer dat ze er Weipoeder in hebben gedaan!

Heb jij deze ontbijtkoek ook al geprobeerd?
Of wil je hem nog gaan proberen?
Zo niet, waarom wil je hem niet proberen, of kan je niet tegen de melk?


Neem je ook even een kijkje op mijn Facebook Pagina?



~Leyla
www.facebook.com/leylafashion


Labels: , ,

35 36 37 38