01 02 03 Leyla Fashion, mama, beauty en Japan blogger / vlogger: Japan Festival Amstelveen | Japans Waterverven - Japan Vlog 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Japan Festival Amstelveen | Japans Waterverven - Japan Vlog

34




















Via Facebook zag ik dat er in Amstelveen een Japan Festival zou plaats vinden
op 23 Oktober 2016 . Als echte Japan liefhebber wilde ik hier natuurlijk heel graag heen.
Samen met mijn man ben ik naar het festival gegaan.
Het festival bestond uit 1 hele grote tent dat in twee delen was.
Het voorste met aan de zijkant eet kraampjes en het achterste met een groot
podium. Buiten de tent aan de rechterkant was een pad gemaakt met verschillende

kleine tenten, hierin waren workshops, massage, souvenirs en voedsel te vinden.
De opkomst van het publiek was erg groot, dus al snel liep het pad vast met
de mensen. De rijen voor het eten en de workshops waren ook niet heel handig
in deze kleine ruimte. Maar gelukkig was het grootste gedeelde van de mensen

in een goede bui en regelde het zich zelf.

Op Facebook had ik gezien dat Japanese Painting Atelier Manabu 
uit Amsterdam een workshop zou geven tijdens het festival.
Dus na even rond te hebben gelopen zijn we hiervoor in de rij gaan staan.
Na ongeveer een half uurtje was ik aan de beurt.
Een aardige Japanse dame vertelde mij in het Engels wat de bedoeling was

en daarna kreeg ik materiaal om mee aan de slag te gaan.
Ik vind kersen bloesem uit Japan altijd erg mooi, dus dit wilde ik graag schilderen.
Aan de hand van een plaatje uit een boek ben ik aan de slag gegaan.
Ik ben nooit echt goed geweest in tekenen, gelukkig is deze kaart toch wel aardig
geworden al zeg ik het zelf.
De zwarte lijnen teken je met een stokje en de rest is met waterverf ,
van licht naar een donkerdere kleuren .
Toen ik klaar was met het schilderen mocht ik ook
nog een eigen stempel maken. In Katakana staat mijn naam er op.
Katakana wordt gebruikt voor woorden van een buitenlandse oorsprong .
Er staat Reira in plaats van Leyla , in het Japans zit geen L in het alfabet en ook geen Y .
Het Japanse alfabet bestaat uit klanken dus eigenlijk staat er Re - i - Ra .
Ik vond het echt heel erg leuk om dit te kunnen doen!
En als Danny oud genoeg is ga ik zeker ook met hem waterverven.
Ik moet nog even kijken waar ik een fijne basis set kan vinden.
( Zonder giftige stoffen ) .

Na het schilderen wilde ik graag gaan kijken hoe het met de loterij zat.
Op de website stond dat je hier kaartjes voor kon kopen.
Maar ter plekke bleek je alleen een lot te krijgen als je 10 muntjes voor eten kocht.
En die waren uitverkocht?!! Zo raar! De kraam houders hebben zo veel omzet gemist,

omdat het event de munten niet her gebruikte.

We kwamen nog een aantal mensen tegen die we kende, 

dus dat was ook heel leuk en daarna zijn we weer voor het avond eten richting
huis gegaan om Danny bij opa en oma op te halen.

In mijn Vlog kan je zien wat er allemaal te doen was en hoe
ik mijn cherry blossom postcard heb gemaakt.

*Abonneer op mijn Youtube Kanaal*



~Leyla
www.facebook.com/leylafashion

Labels: , , ,

35 36 37 38