01 02 03 Leyla Fashion, mama, beauty en Japan blogger / vlogger: Op TV bij Editie NL | Unesco Werelderfgoed lijst Nederland | Uitzending 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Op TV bij Editie NL | Unesco Werelderfgoed lijst Nederland | Uitzending

34






















Ik reageerde op een Facebook berichtje en voordat ik het wist
was ik uitgenodigd om mee te doen aan een item voor het
TV programma van RTL4 Editie NL .
Voor de gezelligheid ging mijn vriendin Deborah mee.

Op maandag werden we in de ochtend in Amsterdam verwacht.
We werden door verslaggeefster Annemarie opgehaald en
naar de eerste locatie gereden.
We hadden geen idee waar we heen gingen, want we mochten
niet van te voren kijken welke plaatsen in Nederland op de Unesco
Werelderfgoed lijst staan. Om toch een beetje mijn nieuwsgierigheid te
stillen had ik wel de lijst van Japan opgezocht.
En blijkbaar zijn mijn man en ik daar al bij 5 plekken geweest!
- Nara monumenten 

- Himeji kasteel
- Hiroshima Peace Memorial
- Kyoto monumenten
- Itsukushima Shrine ( in het water )



Eenmaal op de eerste locatie had ik heel lang nog geen idee waar we waren.
Er stond iets met kunstFort.. oke dus een Fort?
Maar als nog wist ik eigenlijk niet wat een Fort precies inhield.
Uiteindelijk mochten we gaan kijken, op de voet gevolgd door de camera.
Het Fort bij Vijf Huizen.. oke, als nog geen idee haha.
Het zag er wel tof uit na de rondleiding was ik een stuk wijzer geworden.

Ik wist bijvoorbeeld niet dat een fort lang en smal is zodat het niet makkelijk
geraakt kan worden bij gevechten.
Maar persoonlijk heb ik geen idee waarom dit fort op die lijst staat
en niet een ander fort, het was ook wel jammer dat het nu een hele

andere functie heeft gekregen. Ik had het leuker gevonden als het helemaal
in geschiedenis was gedompeld.
!! Na wat onderzoek is het me pas duidelijk dat dit fort onderdeel is
van de Stelling van Amsterdam, wat als geheel op de lijst staat.
Dit fort is 1 van de 46 forten. Die informatie heb ik gemist tijdens de opnames!





Op naar de tweede locatie, in Utrecht.
Ik wist wel dat er daar een of ander huis was, ik had daar ooit

een plaatje van gezien, maar meer wist ik niet.
We gingen inderdaad naar dat huis.

Bij aankomst bleek de naam het Rietveld Schröderhuis te zijn,
onderdeel van het Centraal museum ( waar ik wel ben geweest ) .
Helaas mocht er binnen niet gefilmd worden, dus moesten

we veel buiten filmen en uiteindelijk zijn we nog vanaf het balkon gefilmd.
We moesten haasten, dus we hebben het huis heel snel van binnen bekeken.
Een heel minimalistisch en slim huis.
Het is in 1924 door de Utrechtse architect Gerrit Rietveld ontworpen.
Een huis ver vooruit op zijn tijd!

We hebben een hele leuke en gezellige draai dag gehad! 

Dit is de complete werelderfgoed lijst van Nederland

Naast de twee film locaties ben ik ooit ook eens bij het MolenComplex van Kinderdijk geweest.
Maar dat was tijdens een fotoshoot, dus heb er niet heel veel van gezien.
En natuurlijk ben ik wel eens bij de Amsterdamse Grachtengordel geweest.
In totaal dus 4 locaties, wat dat betreft ben ik in Japan bij meer plaatsen geweest!

Ik denk dat het wel heel leuk is als je aan de hand van een lijstje bepaalde

plaatsen in Nederland kan gaan bezoeken,
maar ik denk niet dat ik ze allemaal zou bezoeken.


---

Benieuwd naar de Uitzending van Editie NL?
Hier is de link: http://www.rtlnieuws.nl/editienl/laatste-videos-editienl/ken-jij-je-erfgoed




We waren ook nog met een verspreking op TV bij de Wereld Draait Door.

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/365964

Wat vond je er van?
Bij welke plaatsen uit het lijstje van Nederland ben jij wel eens geweest?



~Leyla
www.facebook.com/leylafashion

Labels: , , , ,

35 36 37 38