01 02 03 Leyla Fashion, mama, beauty en Japan blogger / vlogger: Glutenvrij en Koemelkvrij Kruidnoten | En Meer | Recepten 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Glutenvrij en Koemelkvrij Kruidnoten | En Meer | Recepten

34















Het is weer de periode van Sinterklaas.
Kruidnoten vind ik altijd erg lekker ,
maar dan wel de zelf gemaakte ,
nog een beetje warm 
net uit de oven ! 

{ Verder op in deze blog link ik naar nog een aantal andere
Glutenvrije 
Sinterklaas recepten } 

RECEPT
Om echt lekker verse kruidnoten te bakken kan je het deeg in tweeën delen.
Je kan het deeg makkelijk twee dagen in de koelkast bewaren.

Het recept is gluten en koemelk vrij.
Maar als je wilt kan je natuurlijk ook gewone bloem en melk gebruiken.

200 gram bloem ( ik heb Schär koekjes mix gebruikt )
100 gram licht bruine basterdsuiker
3 gram ( 1 thee lepel ) bakboeder ( ik heb wijsteenzuur gebruikt )
10 gram ( 2 eetlepels ) speculaas koek kruiden
1 zakje vanille suiker
Snufje zout

Roer dit allemaal door elkaar.

4 eetlepels soya melk of Rijstmelk
1 ei
100 gram ongezouten margarine

Ik wil altijd alles snel klaar hebben, dus heb ik de margarine in de magnetron gesmolten.
Vervolgens heb ik alle natte dingen met een deegspatel door het droge geroerd.
Toen het samenhang kreeg ben ik verder met de hand gaan kneden.

Doe de deegbal in een kom met een stukje plastic folie erover
minimaal 1 uur in de koelkast.

Als je dit niet doet dan lopen je kruidnoten uit en krijg je koekjes.

Ga vervolgens de balletjes draaien, dit is ook leuk om samen met je
kindje te doen.

Doe de balletjes op bakpapier op een bakplaat,
ik vind het er leuker uit zien als je ze niet plat drukt.

Om ze nog wat meer te kleuren in de oven kan je ze bestrijken
met een beetje soya melk. 
( dit was ik vergeten te doen voor de foto )

- Bak ze in ongeveer 15 min op 180 graden gaar.


{ Hier zijn nog een paar linkjes naar collega bloggers met

glutenvrije Sinterklaas Recepten }

Marsepein Balletjes van Kaboutertuin
Kruidnoten van Loembo's
Kruidnoten van Ik ben Glutenvrij.nl



Veel bak plezier!!  Laat het me even weten als je ze gemaakt hebt!

~Leyla
www.facebook.com/leylafashion




Labels: ,

35 36 37 38